Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne w serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies oraz przetwarzaniu przez Stopklatka S.A. (administratora) danych osobowych w celach marketingowych oraz analitycznych i statystycznych, w tym poprzez profilowanie. Przez dalsze korzystanie, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, z naszego Serwisu wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies w Twojej przeglądarce. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookie oraz uzyskać dodatkowe informacje o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci prawach w naszej Polityce Prywatności.
Podwójne ubezpieczenie stało się niewątpliwym klasykiem nie tylko filmu noir, ale i kina amerykańskiego w ogóle. Historia fatalnej miłości, oszustwa i bezwzględnej zbrodni, popełnianej dla pieniędzy przez znudzoną panią luksusowego domu i agenta ubezpieczeniowego, zawiera wszystkie elementy charakterystyczne dla czarnego kryminału, takie jak narracja pierwszoosobowa prowadzona przez protagonistę, retrospekcje, obraz wielkomiejskiego zepsucia, pożądanie związane z przemocą, rozczarowanie amerykańskim snem i fatalistyczny nastrój. Najważniejsza jest tu jednak postać archetypowej femme fatale – zimnej i wyrachowanej platynowej blondynki wywołującej w mężczyźnie instynkt zbrodni. Dodatkową zasługą Wildera i jego współscenarzysty Raymonda Chandlera stało się stworzenie niezapomnianych, błyskotliwych i ironicznych dialogów. więcej »