Program telewizyjny na weekend 15-17 września i nadchodzący tydzień

Co warto zobaczyć w telewizji w weekend 15-17 września i nadchodzący tydzień?

Najważniejszy głos, Stopklatka TV, godz. 20:00 (piątek)

Bud Jonson (Kevin Costner) jest samotnym ojcem, żyjącym z dnia na dzień sympatycznym lekkoduchem. Najjaśniejszym punktem w jego życiu jest córeczka Molly (Madeline Carroll). Rezolutna dwunastolatka mimo młodego wieku potrafi zadbać nie tylko o siebie, ale także o swojego nieco lekkomyślnego tatę. Pewnego dnia za sprawą nie do końca świadomych działań dziewczynki jej ojciec staje się obiektem zainteresowania całego kraju. Wiele wskazuje na to, że wynik wyborów prezydenckich w USA będzie zależał wyłącznie od niego. Obaj kandydaci (Dennis Hopper i Kelsey Grammer) upatrują w tym szansę na wygraną i usiłują wywrzeć na nim presję. Zdezorientowany Bud z całych sił stara się jednak nie ulegać naciskom. W tej walce wspiera go ukochana córka oraz reporterka lokalnej telewizji, Kate Madison (Paula Patton). Niezwykle udane połączenie filmu obyczajowego i satyry politycznej. W głównej roli wystąpił laureat Oscara i Złotego Globu Kevin Costner (m.in. "Tańczący z wilkami", "Nietykalni", "JFK").

Dublerzy, Kino Polska, godz. 20:00 (sobota)

Przebywający we Włoszech dwaj Polacy, Maks (Robert Gonera) i Leon (Andrzej Grabowski), przypadkowo spotykają się na weselu. Wprowadzają spore zamieszanie, uniemożliwiając zamach na przywódcę lokalnej mafii - don Corazziego (Marek Perepeczko). Pół roku później pechowi weselnicy natykają się na siebie w Warszawie. Nie jest to koniec niespodziewanych spotkań - przypadkiem odnajduje ich żądny zemsty mafioso, don Luciano Gambini (Bronisław Wrocławski). Leon i Maks dostają się w sam środek mafijnej wojny, która ma ustanowić władzę Sycylijczyków z polskim rodowodem. Przerażeni mężczyźni decydują się na współpracę z policją, która proponuje dość kontrowersyjne rozwiązanie. Bohaterowie, podając się za płatnych morderców, mają przeniknąć w szeregi gangsterów i posłać ich do więzienia. Pierwsze zlecenie od nowych przełożonych dotyczy zlikwidowania dwóch Polaków, którzy ciągle niweczą misterne mafijne intrygi. Polska komedia sensacyjna z dużą ilością wybuchów, strzelanin i pościgów na wyjątkowo wysokim, jak na nadwiślańskie warunki poziomie. W rodzimych filmach nieczęsto oglądamy tak udane efekty specjalne. Scenariusz niestety jest typowo polski, czyli mało spójny. Mimo to film wart jest polecenia.

Egzorcysta 2: Heretyk, TNT, godz. 21:00 (niedziela)

16-letnia Regan MacNeil (Linda Blair), opętana przed czterema laty przez demona, rozpoczyna leczenie w instytucie psychiatrycznym u doktor Gene Tuskin (Louise Fletcher). Lekarka hipnotyzuje pacjentkę, dzięki czemu poznaje dręczące ją koszmary. Tajemnica wiedzie do czasów, gdy piękną dziewczynę opętały złe moce. Próbę wypędzenia demona podjął wówczas ksiądz Merrin (Max von Sydow), który zmarł w tajemniczych okolicznościach podczas odprawiania egzorcyzmów. Teraz do walki z szatanem przystępuje jego godny następca - ksiądz Philip Lamont (Richard Burton)... Film, wyreżyserowany przez Johna Boormana, jest kontynuacją "Egzorcysty" Williama Friedkina z 1973 roku. Jednak nie powtórzył sukcesu tego kultowego już dziś horroru. Nawet sam twórca przyznał publicznie, że poniósł klęskę. Najmocniejszą stroną filmu są niesamowite efekty specjalne.

Apocalypto, TV Puls, godz. 20:00 (poniedziałek)

Ameryka Środkowa, XVI wiek. Mijają czasy świetności wysoko rozwiniętej cywilizacji Majów. Łowcy niewolników porywają Indian, by składać ich w krwawej ofierze swym bogom. Trafiają między innymi do wioski w środku jukatańskiej dżungli, w której żyje młody wojownik Łapa Jaguara (Rudy Youngblood). Odznaczający się wielkim okrucieństwem najeźdźcy mordują kobiety i dzieci, palą wioskę, a mężczyzn biorą do niewoli. Łapie Jaguara udaje się ukryć przed oprawcami ciężarną żonę i syna. Sam zostaje jednak pochwycony przez najeźdźców i zabrany do odległego miasta. Indianie są przestraszeni tłumem, jakiego nigdy nie widzieli, budynkami i targiem z nieznanymi im towarami. Jeszcze większe przerażenie budzą krwawe, okrutne obrzędy religijne Majów. Łapie Jaguara udaje się uciec. Musi jeszcze zmylić pościg i dotrzeć do miejsca, gdzie ukrył swoich bliskich. Superprodukcja Mela Gibsona zrealizowana została z wielkim rozmachem. Bohaterowie mówią w języku yucatec, pochodzącym od pierwotnego dialektu Majów, a większość aktorów zatrudnionych przy realizacji filmu to rdzenni mieszkańcy Ameryki Północnej i Środkowej. Film otrzymał trzy nominacje do Oscara oraz jedną do Złotego Globu.

Jeszcze dalej niż północ, Stopklatka TV, godz. 20:00 (wtorek)

W Salon-de-Province, małym mieście na południowym wybrzeżu Francji, mieszka razem z synkiem Raphaelem (Lorenzo Ausilia-Foret) i żoną Julie (Zoé Félix) Philippe Ab-rams (Kad Merad). Mężczyzna pracuje jako naczelnik poczty. Pogrążona w depresji Julie marzy o przeprowadzce na Lazurowe Wybrzeże. Mąż próbuje spełnić jej pragnienie, starając się o przeniesienie do jednego z urzędów pocztowych na Riwierze Francuskiej. Dopuszcza się jednak oszustwa i zostaje zdemaskowany. Z opresji wybawia go zwierzchnik (Stéphane Freiss), który załatwia mu nadzór nad urzędem pocztowym w cieszącym się złą sławą Bergues, miasteczku na północy kraju. Żona Abramsa nie zgadza się na wyjazd. Po dramatycznym pożegnaniu z rodziną pełen obaw Philippe wyrusza samotnie w drogę. Na miejscu jest mile zaskoczony. Zaprzyjaźnia się z pracownikami poczty. Odkrywa uroki Północy, jednocześnie utrzymując żonę w przeświadczeniu, że pogłoski na temat tego regionu są prawdziwe. Bijąca rekordy popularności we Francji komedia, nominowana do Cezara za scenariusz

Autor widmo, Kino Polska, godz. 20:00 (środa)

Wydawnictwo poszukuje osoby, która spisze biografię byłego premiera Wielkiej Brytanii, Adama Langa (Pierce Brosnan). Dzięki staraniom swego agenta Ricka (Jon Bernthal), zlecenie otrzymuje zawodowy ghostwriter (Ewan McGregor), czyli pisarz, który za pieniądze tworzy dla innych, oddając prawa do swego dzieła. Jest to dla niego życiowa szansa, ale od samego początku sprawy nie układają się po jego myśli. Na początku dowiaduje się, że jego poprzednik Michael McAra, bliski współpracownik i przyjaciel Langa, zginął w tajemniczych okolicznościach. W pilnie strzeżonej nadmorskiej rezydencji premiera pisarz poznaje sekretarkę Langa, Amelię Bly (Kim Cattrall) i jego żonę Ruth (Olivia Williams). Kobiety wyraźnie rywalizują o względy polityka. Wkrótce w mediach wybucha skandal dotyczący byłego premiera. Zostaje on oskarżony o to, że w czasie swoich rządów zezwolił na przekazanie do USA i torturowanie osób podejrzanych o terroryzm. Pisarz, który zostaje zakwaterowany w tym samym pokoju, co jego poprzednik, znajduje ukrytą kopertę, zawierającą informacje dotyczące przeszłości Langa. Zaintrygowany, rozpoczyna prywatne śledztwo, nie zdając sobie sprawy na jakie niebezpieczeństwo się naraża.

Tato, Stopklatka TV, godz. 20:00 (czwartek)

Michał (Bogusław Linda), wzięty operator filmowy, mieszka z żoną Ewą (Dorota Segda) i siedmioletnią córką Kasią (Ola Maliszewska). Zaniedbuje rodzinę, a między małżonkami coraz częściej dochodzi do konfliktów. W końcu znajdująca się w stanie załamania nerwowego Ewa dokonuje samookaleczenia i oskarża męża o pobicie. Nazajutrz wyprowadza się do matki. Zabiera ze sobą Kasię. Michał uświadamia sobie, że żona zdradza objawy postępującej choroby psychicznej. Tymczasem sprawa rzekomego pobicia trafia do sądu - mężczyzna zostaje oskarżony o znęcanie się nad najbliższymi, a opiekę nad dzieckiem przejmuje żona. Wkrótce trafia jednak do szpitala psychiatrycznego. Kasią zajmuje się teraz despotyczna babcia, która wszelkimi sposobami utrudnia dziecku kontakty z ojcem. Michał udaje się po radę do Stowarzyszenia Obrony Praw Ojca oraz znanej pani adwokat (Krystyna Janda). Prawniczka uświadamia mu, jak mało wie o swoim dziecku. Michał dowiaduje się także, że w sądowej rozgrywce stoi na straconej pozycji. Zdesperowany, decyduje się porwać córkę. Wielokrotnie nagradzany debiut fabularny Macieja Ślesickiego określa się mianem polskiej "Sprawy Kramerów". Nie bez powodu - reżyser zbudował bowiem swoje dzieło z wielu cytatów i zapożyczeń z klasyki kina.