Słynna sukienka J.Lo przysłużyła się ludzkości

Chodzi o Google Images - funkcję wyszukiwania obrazów w najpopularniejszej wyszukiwarce świata. W wywiadzie dla "Project Syndicate" Eric Schmidt z Google powiedział: Kiedy Google ruszyło, ludzie byli zachwyceni, że mogą znaleźć niemal wszystko za pomocą kilku słów i komputera. (...) Było to lepsze niż cokolwiek innego, ale nie za dobre jak na dzisiejsze standardy. Nasi współzałożyciele - Larry Page i Sergey Brin - tak jak inni wynalazcy, szukali i drążyli temat. W końcu ludzie chcieli czegoś więcej niż czysty tekst.
Eric Schmidt dodał, że po raz pierwszy założyciele Google dostrzegli zapotrzebowanie na wyszukiwanie obrazkami po ceremonii Grammy w 2000 roku. Jennifer Lopez założyła wtedy bardzo wyciętą sukienkę, która - deilikatnie mówiąc - zwróciła uwagę całego świata na J.Lo i jej kobiece kształty. W tamtym czasie było to najbardziej popularne wyszukiwanie, jakie nam się przytrafiło. Ludzie chcieli zobaczyć Jennifer w konkretnej sukience. Nie mieliśmy dobrego narzędzia, by pokazać wyszukującym dokładnie to, czego pragnęli. I tak powstało Google Image Search - oznajmił Schmidt.

Jennifer Lopez z pewnością ma świadomość, jak wielkie wrażenie zrobiła na całym świecie, pokazując się w zielonej sukience Versace. Kilkanaście lat później wokalistka pojawiła się w teledysku do utworu "I Luh Ya Papi" w kombinezonie łudząco przypominającym tamtą kreację. Mało który projektant może pochwalić się zaprojektowaniem stroju, który ma tak olbrzymi wpływ na technologię. Warto dodać, że zielona sukienka doczekała się osobnej strony w Wikipedii, a także jest pokazywana w muzeach. Gratulujemy!

[Project Syndicate / Dazed Digital]