Stopklatka i Esensja wybrały najlepsze filmy II kwartału 2014

 
Jak co kwartał, Stopklatka i Esencja wybrały najlepsze filmy które premierę miały w polskich kinach w przeciągu ostatnich trzech miesięcy. W naszym zestawieniu nie brakuje zaskoczeń. Zapoznajcie się z nim i podzielcie się w komentarzach swoimi listami.

1. "Locke" reż. Steven Knight

Grając Ivana, Tom Hardy udowadnia, że jego sława nie opiera się tylko na wyglądzie i sile komercyjnego rażenia produkcji, w których się znalazł - pisała po seansie Dagmara Romanowska. Cała recenzja tutaj.



 
2. "Rękopisy nie płoną" reż. Mohammad Rasoulof
 
Po nagrodzonym na festiwalu w Cannes "Pożegnaniu" Rasoulof idzie jeszcze dalej. Tym razem proponuje thriller polityczny, który w gęstej narracji snuje refleksję nad wyniszczeniem Iranu spowodowanym atmosferą opresji i terroru - pisała Urszula Lipińska. Cała recenzja tutaj.

3. "X-Men: Przeszłość, która nadejdzie" reż. Bryan Singer

Mutanci, wyposażeni w swoje nadnaturalne moce i CGI ambitnie i z polotem budują most między „Pierwszą klasą" a planowaną na 2016 rok „Apokalipsą" - donosiła na naszych łamach Magda Maksimiuk. Cała recenzja tutaj.



 

Lincoln (2012)

4. "Tom" reż. Xavier Dolan

Reżyser umiejętnie buduje napięcie, myli tropy i, choć sięga do skodyfikowanych formalnych ram, zachowuje pełny subiektywizm i unikalną wrażliwość, snując pełną niespodzianek opowieść o poszukiwaniu i gubieniu tożsamości - pisała o filmie Anna Tatarska. Cała recenzja tutaj.


 

5. "O krok od sławy" reż. Morgan Neville
 
Dla wielbicieli dokumentu muzycznego to obowiązkowy seans. Solidny, rzeczowo zrealizowany film, spoglądający na show-biznes z perspektywy artystów drugiego planu - stwierdziła po seansie Dagmara Romanowska. Cała recenzja tutaj.

 


Szklana pułapka 5 (2013)6. "Szukając Vivian Meier" reż. John Maloof, Charlie Siskel

  „Szukając Vivian Maier" jest kroniką młodego odkrywcy, choć to zapis podwójnej drogi – do nieznajomej, odległej postaci, która staje się nam bliska, niemal droga; i do siebie - pisała na naszych łamach Anna Serdiukow. Całość tutaj


7. "Oh, Boy" reż. Jan Ole Gerster

Jan Ole Gerster pokazuje, że młode pokolenie nie ma w zasadzie ochoty się buntować. Chciałoby się przyłączyć do zastanej rzeczywistości – takiej, jaka ona jest - zauważała po seansie Urszula Lipińska. Całość tutaj

 

8. "Mandarynki" reż. Zaza Urushadze
 
„Mandarynki" zrobiono skromnymi środkami. Hermetyczną atmosferę budują zdjęcia wybitnego operatora – Rein Kotov sportretował kraj ogromnych przestrzeni i wspaniałej przyrody (lasy zajmują 55% powierzchni) zepchnięty na margines istnienia - zachwycała się Anna Serdiukow. Cała recenzja tutaj.


9. "Mundial. Gra o wszystko" reż. Michał Bielawski
 
Bielawski w nieoczywisty sposób wykorzystuje materiał, którym dysponuje. I tak na przykład fotografie zostały poddane graficznej obróbce i na ekranie widzimy je już w formie przestrzennej - pisała o filmie Patrycja Rojek. Cała recenzja tutaj.



10. "Camille Claudel, 1915" reż. Bruno Dumont

 Bruno Dumont znacznie odstępuje od swoich poprzednich filmów, z podejrzaną ufnością, wpadając w ramiona histerii i szaleństwa, obcym jego dotąd bardzo metodycznemu kinu - pisała po seansie Urszula Lipińska. Całość tutaj



[Redakcja]